Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    ronaldklaus
    Keymaster

In dit forum ga ik het systeem uitleggen wat ik heb geleerd van Mike Monday. Hij noemt dit de Music Machine en wanneer je toepast wat hij heeft ontwikkeld, is het dat ook. Ik gebruik deze machine nu zo’n 5 jaar en weet inmiddels goed hoe deze werkt. Ik heb er inmiddels zo’n 50 tracks mee afgemaakt en gereleased (ook buiten Spotify). En mijn Sketchbook (waar je alle niet actieve tracks in bewaard) gaat richting de 1000. Dat kunnen sketches/splurges zijn, maar ook tracks die ik bv niet wilde releasen of tracks waar je later nog aan door kunt gaan. De sketchbook is geen ‘afvalbak’.

Het gaat in deze machine vooral om kwaliteit door kwantiteit. Niet kwaliteit boven kwantiteit of andersom, maar door veel muziek te maken (splurges maken, verder uitwerken in discover en draft), dan je kritische oor te gebruiken om te bepalen welke muziek wel gereleased wordt en welke niet (die beslissing gebeurt overigens in done).

Het is best een leercurve, maar wanneer dit in je systeem zit, is het bijna makkelijk om muziek te maken. Het proces om het te leren, zoals met alles, vergt wel de nodige motivatie en doorzettingsvermogen.

De fases zijn:

Splurge
    Discover
    Draft
    Done
    Release
    Released

Deze fases geven meer duidelijkheid waar je track zich begeeft in het creatieve proces en waar je je aandacht per fase op kunt richten.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.